De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Staritsky - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Staritsky - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Larissa

23 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Sorry voor het late verslag maar ik heb even tijd gevonden om alles weer op “papier” te zetten. Het is alweer langer dan een maand geleden en eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik hier allemaal heb gedaan en moet ik even door mijn foto’s scrollen waar ik ook alweer ben gebleven na de wine & pizza festival, carnaval en Kaap die goeie hoop zijn Judith en ik het weekend erop weer sportief bezig geweest. Zo hebben wij de Lion’s Head beklommen een bekende berg in Cape Town. Ik dacht dat het om een gemakkelijke berg ging met een pad omhoog, maar dit bleek toch anders te zijn toen we bijna aan de top waren, je moest echt klimmend omhoog best eng zo hoog! Uiteindelijk de top behaald hadden wij een enorm mooie uitzicht over Kaapstad, het was het klimmen zeker waard. In verband met Pasen hadden wij een lang weekend, waarin Judith en ik hadden besloten de Garden route te gaan rijden. Dit is een lange route richting Port Elizabeth, omdat we bij verschillende plaatsjes wilde stoppen hebben Judith en ik er 4 dagen voor uitgetrokken (wat later toch iets te kort bleek te zijn). Het eerste plaatsje was Swellendam waar we eerst goed geluncht hadden en daarna naar een natuur reservaat de Bontebok zijn geweest. Zoals gewoonlijk in Zuid Afrika is alles slecht aangegeven qua borden. De looproute wat wij wilde doen hebben dan ook niet kunnen vinden, omdat de borden met de route opeens verdwenen waren. Na wat rondjes te hebben gelopen hebben we uiteindelijk 2 routes gedaan.

Na het reservaat zijn we doorgereden naar Mosselbaai, we kwamen laat aan het. Helaas konden we niet gemakkelijk een hotel vinden in het donker, omdat alles volgeboekt was, maar uiteindelijk kwamen we bij een appartement complex aan waarbij er nog een appartement vrij was. Zo’n luxe hebben wij sinds we in Kaapstad zijn nog niet gehad en hebben zeker van het appartement met uitzicht op zee, zeker van genoten. Helaas konden wij er niet al te lang blijven, omdat we verder moesten. Mosselbaai is zeker een aanrader wat een mooi stadje is dat. We hebben bij de haven gegeten en hierna naar Seal Island geweest waar veel zeehonden verblijven. Na Mosselbaai zijn we naar George gegaan, hier hebben we heerlijke tapas gegeten in de zon en door de Outeniqua Mountains gereden wat best wel spannend was! Na de berg tour zijn we naar Wilderness gegaan een plaatsje verderop. Hier hebben we ook met moeite een hotel kunnen vinden. Nadat we ons hadden opgefrist hebben we wat gegeten en wat cocktails gedronken. Later zijn we het stadje in geweest waarbij we terecht kwamen bij een bar/tuin met live muziek.

Bij Wilderness hebben wij bij een ander natuur reservaat een Kano gehuurd waarbij we heerlijk een stukje hebben gepaddeld. Na een uurtje peddelen zijn we verder gaan hiken naar een waterfall waarbij we even konden afkoelen en uitrusten. Hierna zijn we terug gegaan om verder te gaan naar het plaatsje Knysna waar we op een eilandje hebben gegeten en even het plaatsje bekeken. Hierna zijn we doorgegaan naar Plettenberg Bay hier hebben wij ook overnacht. De volgende dag wilde wij graag een dolfijnen cruise gaan maken, maar helaas door de hoge golven was dit niet mogelijk en zijn we terug gegaan richting Knysna waar een olifanten park is. Hier zijn wij gestopt om de olifanten te zien. Zo mochten wij de olifanten aaien en eten geven een hele bijzondere ervaring. Na de olifanten zijn de door gereden naar het plaatsje Oudtshoorn wat bekend staat om zijn struisvogels. Het moment dat we aankwamen was er een klein festival waar we even hebben rond gelopen en daarna naar Cango wildlife Ranch zijn geweest een mooi park en waar wij later met de cheeta’s mochten knuffelen. Na het park moesten we nog een stuk rijden naar Kaapstad.

De weekend erop hebben Judith en ik geholpen met het verven van een daycare om het huis te beschermen tegen vuur. Omdat wij geholpen hadden kregen wij tickets voor de rugby wedstrijd wat een week later was. Eerst hebben wij lekker op het strand gelegen en ‘s avonds naar de wedstrijd geweest. Met de groep vrijwilligers die ook hadden geholpen zijn we naar een barretje gegaan en later naar een club op de 31ste verdieping heel gaaf uitzicht over Kaapstad! De rest van het weekend was strand liggen en wat uit gaan wat ook wel eens fijn is. Bij de rugby wedstrijd hebben wij leuke meiden ontmoet waar we tegenwoordig leuke uitstapjes met elkaar maken en gezamenlijk uit gaan.

Het laatste weekend zijn Judith en ik naar Waterfront gegaan om een helicoptertour over Kaapstad te maken wat echt heel gaaf was om het op deze manier de stad zo te zien de zondag zijn we naar kirstenbosch botanical garden gegaan waar we heerlijk hebben gewandeld door een grote tuin met bloemen en bomen.

Maandag zijn we nog naar de Skybar gegaan om nog even van de laatste zonnestralen te genieten en later naar Signal Hill om de zonsondergang te zien wat een mooi gezicht was vanaf de berg.

Gisteren was het helaas noodweer in Kaapstad waarbij we met Judith en Marguerite naar de Grand West Casino zijn geweest om daar wat indoor spelletjes te spelen, later op de avond kwamen Roxy en Quirine en hebben we gezellig gegeten en nog even pool gespeelt. Vandaag zijn we met zijn 3e naar Camps bay gegaan voor een lunch en later naar Bo- Kaap met allemaal gekleurde huisjes en vanavond mag ik Gerson ophalen die mij hier komt opzoeken ☺

• 24 April 2016 - 11:59

Liane:

Jeetje Larissa, ondanks wij elkaar bijna elke dag spreken is dit voor ons een verassing " jou belevenissen"na te lezen . Je kan ook zo gezellig schrijven, wat mooi allemaal en geweldig om dat te mogen meemaken. Dit is een mooie herinnering voor later en kind je weet het... herinneringen maak je zelf.........dat zei tante Lilli als kind tegen mij en ze heeft gelijk. Wij zijn reuze trots op jou, je zegt niet veel maar je doet het gewoon. Je hebt geen zin om naar huis te komen dat begrijp ik best ....maar het is een goed teken! Van de rondvlucht met heli heb ik gemist denk ik......... Maar goed kind, geniet nog van je resterende weekjes. Maak een leuke tijd met Gerson! Dikke kus mama

• 26 April 2016 - 11:34

Thea En Frank:

Hallo Larissa, het is net een boek wat je aan het lezen bent maar het is hartstikke leuk om dit te lezen.
    Volgens ons maak je veel mee in Zuid-Afrika wat wij niet kunnen voorstellen dat je veel van het land ziet en groot gelijk heb je als de kans zich voordoet.
    Maar Larissa is de stage die je daar loopt ook leuk of valt dat een beetje tegen???
    Groetjes en nog veel plezier groeten Frank en Thea

Larissa

Ik ga een jaar (naja 10 maanden) naar een high school in Amerika. Ik ga naar een high school omdat ik nog niet weet wat voor vervolgopleiding ik wil doen. Ik wil al heel lang iets in buitenland doen. Ik dacht eerst om 1 jaar te werken in een reservaat in afrika. Toen ik dat aan mijn decaan vroeg, had ze geen informatie over dat geen wat mij erg leuk lijkt. Zo kwam ze met een boekje van Travel active. In dat boekje heb ik gelezen over de high school en trok mij er, zo heb ik met mijn ouders gekeken en besloten om een jaar naar Amerika te gaan. Toen ben ik naar de informatie dag geweest en heb ik mij gelijk aangemeld. Na een paar weken kreeg ik een brief voor een Engelse test en een intervieuw. Voor die Engelse test en intervieuw ben ik geslaagd en kreeg een pakket opgestuurd die ik in moest vullen. Toen dat achter de rug was heb ik het naar TA opgestuurd. Die hebben het pakket opgestuurd naar Ayusa een organisatie in Amerika. Die hebben het pakket nagekeken. Op 22 januari kreeg ik te horen dat ik geaccepteerd was. Dat betekend dat de organisatie op zoek gaat naar een gezin. Ik hoorde studenten zeggen dat je op Ayusa site kon zien dat je er opstaat. Ik kon mijzel niet vinden op 29 januari werd ik gebeld dat ik gastouders heb! Super gaaf toch? Ik was als 1e op de site die gastouders had. Dat vond ik wel erg leuk.

Actief sinds 30 Jan. 2009